MELLÉKLETEK:

1.sz. Melléklett: ADATVÉDELMI és ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

2. sz. Melléklet: Elállási / Felmondási nyilatkozat

 

A jelen ÁSZF tartalmazza a MIXVILL WEB ÁRUHÁZ (továbbiakban Web áruház) használatának feltételeit az alábbiak szerint:

Jelen ÁSZF értelmében Szolgáltató, Üzemeltető az Eladó, míg a Vevő a fogyasztó, vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, megrendelő, akinek az Eladó a jelen web áruházon keresztül árut ad el. A https://www.mixvill.hu honlapon keresztül forgalmazott kereskedelmi tételének értékesítésére jelen Általános Szerződési Feltételek alkalmazandók. A Vevő a vásárlás előtt, a regisztráció alkalmával, de mindenképpen a vásárlás előtt a jelen Általános Szerződési Feltételeket is elfogadja. Az Általános Szerződési Feltételek mindenki által megismerhetőek, nyilvánosak.

Web áruház címe: https://www.mixvill.hu

A web áruház üzemeltetőjének (továbbiakban: Eladó, Szolgáltató) adatai:

Cégnév: ”MIXVILL” Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely címe: 4002 Debrecen,
Domokos Márton út 3.
Cégjegyzékszám: 09-09-010173

Nyilvántartást vezető cégbíróság: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
Szerződés nyelve: Magyar
Statisztikai számjel: 13159702-4690-113-09
NAIH-129873/2017
Adószám: adó szám: 13159702-2-09
Bankszámlaszám: 10403428-34252109-00000000 A webáruházban történő rendelés esetén, amennyiben banki utalással kívánja rendezni az rendelés ellenértékét: „Kérjük, minden esetben csak a Mixvill Kft. által e-mail-ben megküldött díjbekérőre hivatkozva utaljon, mivel a rendeléséhez tartozó díjbekérő számra elengedhetetlen hivatkozni. Ellenkező esetben nem tudjuk lekönyvelni az átutalt összeget."
A díjbekérők alapján érkezett utalásokat munkanapokon 11:00-ig dolgozzuk fel. A kiegyenlített díjbekérőkhöz tartozó rendeléseket, raktárkészlettől függően, a következő munkanapon szállítjuk, vagy a megjelölt üzletben 1-3 munkanap alatt átvehető. Ettől eltérés lehetséges, amennyiben az üzlet zárva tart, ekkor felvesszük a partnerekkel a kapcsolatot.
  

Tárhelyszolgáltató adatai:

Cégnév: LinuxWeb Informatikai Kft. 

Cím: 4034 Debrecen, Sólyom utca 28.

E-mail: office@linuxweb.hu
 

A vállalkozás- web áruház - üzleti tevékenysége helyének postai címe: 

4002 Debrecen, Domokos Márton út 3.

A vevő panaszát az alábbi címre küldheti meg:

4002 Debrecen, Domokos Márton út 3.

email cím: vevoszolgalat@mixvill.hu

 

Ügyfélszolgálat / Web áruház adatai:

Cím: 4002 Debrecen, Domokos Márton út 3.

email cím: vevoszolgalat@mixvill.hu

Tel.: +3630-903-5257

Nyitva tartása: hétfő-péntek 8.00-16.00

Az általános szerződési feltételek elfogadása

1. A regisztráció illetve vásárlás során (mindkét esetben) a felhasználó, ha a Web áruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni a jelen ÁSZF feltételeit, amit az űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg. Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre az Szolgáltató és a Web áruház felhasználója között.
2. Ha a felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem veheti igénybe a Web áruház szolgáltatásait. Nem regisztrálhat és nem küldhet megrendelést sem. A regisztráció ingyenes.

A megrendelés lépései:

1. A megrendelés összeállítása  
2. A kosár használata
3. A regisztráció menete
4. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
5. A megrendelés elküldése
6. A megrendelés visszaigazolása

A web áruházban történő vásárlás a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon, elektronikus úton történő megrendeléssel lehetséges. A megrendelés és szerződéskötés minden esetben magyar nyelven történik.

A Szolgáltató fenntartja magának a jogot arra, hogy a Megrendelő (vásárláskor megadott) adatainak valódiságáról meggyőződjön, és amennyiben az abban foglalt adatok valódisága kétséges, megkérdőjelezhető, vagy értelmezhetetlen, úgy a megrendelést törölje. A Szolgáltató megrendelést csak nagykorú, saját, bejelentett magyarországi lakcímmel, telefonszámmal és e-mail címmel rendelkező személyektől, továbbá Magyarországon bejegyzett székhellyel (kiszállítási címmel) rendelkező jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezettől fogad el. Más nevére szóló megrendelést a Szolgáltató nem fogad el.

A Megrendelő a Szolgáltató weblapján található, az általa megrendelés vagy ajánlatkérés szándékával kiválasztott terméket a kosárba helyezi, megjelölve ezzel egyidejűleg az általa megrendelni kívánt darabszámot. A kosár tartalmazza a Megrendelő által kiválasztott termékeket, a termékek darabszámát, egységárát, a szállítással kapcsolatos költségeket, a Megrendelő által fizetendő végösszeget. A megrendelőlap szükséges rovatainak kitöltését követően a „rendelési folyamat megkezdése" ikonra kattintva a Megrendelő leellenőrizheti az általa megadott, nevet, számlázási- és szállítási címet. Itt a szállítási címen még változtathat. Amennyiben az adatokat a Megrendelő a valóságnak és szándékának megfelelőnek találja, úgy a „tovább" ikonra kattintva tételesen látja a kiválasztott termékeket, db számot, ill. a szállítási költséget. Kivéve, ha olyan terméket rendel, amelyre súlyából vagy térfogatából adódóan, külön ajánlatot küld a Szolgáltató a szállítási díjról. Amennyiben a Megrendelő a „kosár tartalmán" változtatni kíván, azt a termék sorában lévő mennyiségválasztóban ezt meg tudja tenni, vagy a kuka ikonra kattintva, azt törölheti.

A Felek közötti szerződés a megrendelő adatlap valamennyi kötelezően kitöltendő mezőjének kitöltését és a beírt adatok Megrendelő által történt ellenőrzését követően, a "rendelés véglegesítése" ikonra kattintás Megrendelő által történő megerősítésével, ezáltal a Szolgáltató részére elektronikus úton történt elküldésével, majd a Szolgáltató írásos, elektronikus úton történő rendelés visszaigazolásával jön létre.

Ha a Megrendelő a megrendelőlapot hibásan vagy hiányosan tölti ki, hibaüzenetet kap, mely tájékoztatja Megrendelőt a hiba okáról, és a kitöltési hiba folytán az ajánlati kötöttség létre nem jöttéről. A Szolgáltató a megrendelés, szerződés tényét, létrejöttét, a megrendelés tartalmát a megrendelés elküldését (a Szolgáltató számára hozzáférhetővé válását) követő 48 órán belül a Megrendelő által megadott email címre történő elektronikus levél küldésével visszaigazolja a hatályos jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően. Amennyiben a Szolgáltató visszaigazolása a rendelés Megrendelő által történt elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül a Megrendelőhöz nem érkezik meg (számára nem válik hozzáférhetővé), úgy a Megrendelő ezzel minden hátrányos jogkövetkezmény Szolgáltató felé való érvényesítése, illetve Megrendelőt terhelő bárminemű kötelezettség nélkül mentesül az ajánlati kötöttség, illetve a szerződéses kötelezettség alól.

A Szolgáltató megrendelés visszaigazolása minden esetben tartalmazza a Megrendelő által megrendelt termék megnevezését, mennyiségét, a szállítás és a fizetés Megrendelő által kiválasztott módját, a termék árát és a szállítási költséget, valamint a Szolgáltató által vállalt várható szállítási határidőt.

A Szolgáltató a Megrendelőt a tudomására jutást követően minden esetben haladéktalanul tájékoztatja, ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, vagy ha nem tudja azt a rendelés visszaigazolásban megadott, várható határidőben leszállítani. Szolgáltató a Megrendelőt a fenti körülményekről legkésőbb az eredeti szállítási határidőig elektronikus úton tájékoztatja a módosult szállítási határidő megjelölésével, azzal, hogy a Megrendelő ezen Szolgáltatói tájékoztatás megérkezését követő 48 órán belül jelezheti Szolgáltató felé, hogy a szállítást a módosult feltételekkel is elfogadja szerződésszerű teljesítésnek, vagy hogy a megrendeléstől el kíván állni. A megrendelés fenntartásához a Megrendelő kifejezett, elektronikus úton adott, írásbeli nyilatkozata szükséges.

A felek közötti szerződés létrejöttének időpontja a Szolgáltató megrendelés visszaigazolásának a Megrendelő email címére történő megérkezésének (hozzáférhetővé válásának) időpontja. A felek között ily módon, magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, a Szolgáltató a létrejött szerződéseket 5 évig ügyfélszolgálatán őrzi.

A Szolgáltatót a Megrendelő által tévesen, hiányosan vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb szállítási problémáért - például, ha a Megrendelő által megadott címen a Megrendelő nem érhető el - semminemű felelősség nem terheli, tekintettel arra, hogy Szolgáltató a Megrendelő számára a megrendelés során az adatok leellenőrzésére minden esetben lehetőséget biztosít, a megrendelőlap a Megrendelő ellenőrzése, jóváhagyása nélkül technikailag sem küldhető el a Szolgáltató részére.

Az adásvételi szerződés létrejötte:

1. Ha a Vevő megrendelést küld a Web áruház oldalain, és a Szolgáltató a megrendelést e-mailben visszaigazolja adásvételi szerződés jön létre a vásárló (felhasználó) és a szolgáltató között.
    (Ha a megrendelés megérkezését visszaigazoló e-mail a vásárlóhoz 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, nem köteles a megrendelt terméket megvenni, a szolgáltatást igénybe venni.)
2. A felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, és arra Magyarország joga irányadó. A szerződésre a jelen ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.

 

A termék lényeges tulajdonságai

Az Eladó által megvételre kínált, árukatalógusában szereplő és a Vevő által megrendelhető, megvásárolható termékek köre az Eladó web áruházában tekinthető meg, míg az egyes termékek specifikációja és ára az adott termékre kattintva érhető el. A termékek specifikációja tartalmazza a termék lényeges tulajdonságát. Az Eladó által forgalmazott valamennyi termék megfelel a  vonatkozó mindenkori hatályos jogszabálynak megfelel. A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik a termékek bemutató oldalain.

Árak

A web áruházban közzétett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak.

Az Eladó fenntartja a web áruházban feltüntetett árak változtatásának jogát. Az árváltozás a Web áruházban való megjelenéssel lép hatályba. Az Eladó garantálja, hogy a felek közötti ajánlati kötöttség és annak Eladó részéről történt elfogadását követően esetlegesen felmerülő árváltozás a már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja. Az Eladó nem vállal felelősséget a gondossága ellenére hibásan feltüntetett árért, így a honlapot üzemeltető technikai szolgáltatónak, vagy az informatikai rendszernek felróható adatrögzítési hibákért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra.
Ilyen esetekben az Eladó nem köteles a terméket a weboldalon feltüntetett hibás áron szolgáltatni, hanem a rendelés visszaigazolásában felajánlja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Vevő döntése szerint vagy megrendeli a terméket a helyes áron, vagy minden hátrányos jogkövetkezmény Eladó felé való érvényesítése, illetve Vevőt terhelő bárminemű kötelezettség nélkül elállhat vásárlási szándékától.

1. Vásárlás 

Megrendelések leadása a Webáruházban kizárólag elektronikus úton lehetséges. Telefonon leadott rendeléseket a Mixvill Kft. nem fogad el. A rendelésekkel kapcsolatos tájékoztatásokat a Mixvill Kft. szintén elektronikus úton küldi el a felhasználók részére.

Csomagküldéssel történő rendelés leadási határideje: minden munkanapon 12:00 óra.

A munkanapokon 12:00 óráig leadott megrendeléseket, raktárkészlettől függően, akár már másnap, de maximum 5 munkanap alatt szállítjuk. Ellenkező esetben, előzetesen írásban tájékoztatjuk.

Az online rendelések személyes átvételére üzleteinkben nincs lehetőség. A rendelések minden esetben a debreceni központi raktárunkból kerülnek kiszállításra. Szállítási idő: raktárkészlettől függően, min. 1-5 munkanap!

A munkaszüneti napokon és munkaidő után leadott rendelés feldolgozása, az azt követő első munkanapon folyamatosan történik.

Továbbá a led szalagok értékesítése csak egész (5m) tekercsekben történik.

2. Fizetés 

- Utánvét készpénzzel
- Bankkártyával (az GLS futárjánál)
- Előre utalással (a vevőszolgálat által küldött díjbekérő alapján)

3. Szállítás, személyes átvétel, méretek, árak

Általános, szállítótól független, szállítási feltételek

Amennyiben a rendelésben szereplő termék(ek) a fentieknek nem felel(nek) meg, csak saját járművünkkel tudjuk a szállítást végezni, melyre egyedi szállítási díjat adunk.

Egyedi szállítási költséggel szállítható termékek:

- vezetékek, kábelek
- minden 200 cm-nél hosszabb termék pl. merev – hajlékony védőcsövek MŰ cső, gégecső, LED alu profil, fém kábeltálcák.
- tekercses – szálas köracélok, laposvas
- törékeny termékeket, csak törékeny címkével küldünk, ami többletköltséget jelent (pl.: üveg lámpa búrák stb.)
- betontermékek (pl.: betongúla, betonlap)
- gipsz (5kg – 25kg)
- raklapos küldemények

Nem egész tekercsben történő kábelek, vezetékek értékesítése

A kábeleket és vezetékeket egész tekercsben értékesítjük. Amennyiben ettől eltérő mennyiségben vásárol, kábelt, vezetéket, úgy 1.500 Ft+áfa (br.1.905 Ft) vágási díjat számolunk fel. Ekkor a rendelését előreutalással kell kiegyenlíteni az általunk e-mail-ben küldött díjbekérő alapján. A vágott kábeleket, vezetékeket egyedi gyártású termékként kezeljük, melyet csak az Ön kívánságára vágtunk a kért méretre. Így ezt a későbbiekben nem tudjuk értékesíteni, tehát nem vesszük vissza.

Kérjük csak a díjbekérő érkezését követően utaljon, megjegyzésben a díjbekérő számát kell feltüntetni.

Amennyiben a házhoz szállítás opciót választotta a megrendelése során, a csomag kiszállítása hétköznapokon 8:00 és 17:00 óra között történik. Amennyiben a kiszállítás során a csomag átvétele sikertelen, erről a szállító értesítést hagy, majd egy új alkalommal ismét kísérletet tesz a csomag kiszállítására. A Vevő által megjegyzésként feltüntetett további információkat a kiszállítás körülményeiről vagy egyéb feltételeiről minden esetben átadjuk a futárszolgálatnak, de nem tudjuk ellenőrizni illetve garantálni, hogy a kézbesítő cég figyelembe veszi azokat.

3.1.  GLS futárszolgálattal történő szállítás

- bruttó 0 Ft - 49.999 Ft között 20kg-ig, a szállítási díj: 1.567 Ft+áfa, azaz bruttó 1.990 Ft
- bruttó 50.000 Ft - 99.999 Ft között 20kg-ig, a szállítási díj: 1.173 Ft+áfa, azaz bruttó 1.490 Ft
A fenti árak változnak, ha a rendelési csomag mérete, illetve súlya eltér a normál csomag méretétől (max. 2m hossz), súlyától (max. 40kg).
Erről bővebb információt talál a "Szállítási információk" menüben. https://www.mixvill.hu/hu/tartalom/szallitasi-dijak

Bruttó 100.000 Ft feletti megrendelés esetén a szállítási díjról ajánlatot küldünk.

Továbbá a webáruházunkban leadott rendelések üzletben történő személyes átvételére a továbbiakban nincs lehetőség.
A nagyobb terjedelmű, vagy súlyú termékeket kiszállítjuk, illetve kiszállítatjuk, melynek díjáról ajánlatot küldünk.
A fizetés történhet előre utalással (díjbekérőn keresztül), futárnál bankkártyával, vagy készpénzzel.

A GLS futárszolgálattal szállítatunk. A futárszolgálattal történő kiszállításokról a GLS ügyfélszolgálattal az alábbi elérhetőségek egyikén: +36 29 88 66 70, info@gls-hungary.com tud érdeklődni. 
A szállítás pontos időpontjáról bővebb információt a GLS ügyfélszolgálata tud adni.

Csomagméretek, egyedi szállítási költség

Normál díjcsomagba a 40kg-nál és 200 cm-nél nem nagyobb termékek/csomagok tartoznak!

Az GLS futárszolgálat csak azt a darabárut/csomagot szállítja, mely 200 cm nem hosszabb, illetve összméretben nem haladja meg körméretet (max. 300cm=2 x magasság+2 x szélesség+1 x hosszúság) és súlyban a 40kg-ot.

GLS futárszolgálat a csomag átvételt követően értesítést küld a megrendelőnek. (GLS ügyfélszolgálat: +36-29-88-67-00, +36-20-890-0660)


3.2.  Az MPL futárszolgálattal történő szállítás

Az MPL-el történő szállítás feltételei IDE KATTINTVA LETÖLTHETŐ.

MPL szolgáltatás feltételeit
A postapontra, illetve a csomagautomatában való kézbesítés lehetősége fejlesztés alatt van.

1. 40 kg alatti küldeményekre vonatkozóan

A Postai Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei(a továbbiakban PSZ ÁSZF, vagy ÁSZF), a fuvarozási szolgáltatás feltételeit (40 kg feletti küldeményekre vonatkozóan) az az MPL Üzleti csomag fuvarozási szolgáltatás Általános Szerződési Feltételei(a továbbiakban ÁSZF) tartalmazza.

1.2. Méret
Normál
- Maximális oldalhosszúság: 1000mm
  Csomagautomatába: 500mm
- Maximális összméret: 1800mm
  Csomagautomatába: 500x310x350mm

1.3. Tömeg
Címhelyre kézbesítve: max. 40kg
Postára címezve: 30kg
Postapontra címezve: 20kg
Csomagautomatába: 20kg

1.4. Szolgáltatás díja
A szolgáltatás díja a kézbesítési módhoz igazodó alapdíjból, az igénybe vett többletszolgáltatások díjaiból áll. A lenti díjak a 27%-os ÁFÁ-t nem tartalmazzák.
Csomagkézbesítési alapdíj: 1.964 Ft+áfa/db
Postán maradó, Postapont, csomagautomatában való átvétel: 780 Ft+áfa/db

1.4. Többletszolgáltatási díjak:
1.4.1. Árufizetés (utánvét)
20.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 183 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 611 Ft+áfa/db
20.001-50.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 251 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 669 Ft+áfa/db
50.001-100.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 433 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 822 Ft+áfa/db
100.001-200.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 617 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 1 233 Ft+áfa/db
200.001-500.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 977 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 2 075 Ft+áfa/db
500.001-1.000.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 1 609 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 2 770 Ft+áfa/db
1.000.001-2.000.000 Ft-ig
Árufizetés díja banki átutalás esetén 3 200 Ft+áfa/db
Árufizetés díja készpénzes fizetésnél 4 817 Ft+áfa/db

1.4.2. Időablak
Lehetőség van a 40 kg alatti küldemények házhoz kézbesítését a vásárló által meghatározott időablakban kérni. Az időablak a kijelölt településeken igényelhető, a link alatti táblázatban szereplő 2, 3 vagy 4 órás időablakok szerint. (2 órás időablak: 7 és 9 óra között; 3 órás időablak: 17 és 20 óra között; 4 órás időablak: 8 és 12, illetve 12 és 16 óra közötti lehet)
2 órás: 3 276 Ft+áfa/db
3 órás: 2 518 Ft+áfa/db
4 órás: 1 439 Ft+áfa/db

1.4.3. Törékeny kezelés
A Mixvill Kft. által forgalmazott termékek, technológiai jellegükből adódóan törékeny tárgynak minősülnek, így a küldemények egyedi, megkülönböztetett módon való kezelést igényelnek. Törékeny pótdíj terjedelmes kezelésű csomag esetén nem kerül felszámításra.
Az alapdíj 75%-a.

1.4.4. Választható többletszolgáltatások:
Tértivevény
Az MPL a küldemény kézbesítését a címzettel az erre szolgáló okiraton elismerteti, és az okiratot (tértivevényt) a feladónak visszaküldi. 235 Ft+áfa/db
Tételes áruátadás
Az MPL lehetőséget biztosít a küldemények címhelyen történő tételes, a belső tartalom számlálása alapján történő átvételére. 4 957 Ft+áfa/db
Saját kézbe
Csak a címzett kezébe történő kézbesítés. Kizárólag természetes személynek címzett küldemény esetén vehető igénybe. 132 Ft+áfa/szállítmány

Megjegyzés: A Ft/szállítmány díjaknál, több küldemény egy címhelyre, egy idejű feladása esetén a jelzett díj csak egyszer kerül felszámításra, nem pedig küldeményenként.

2.1. Terjedelmes (minden esetben egyeztetés szükséges, ajánlattétel formájában)
Címoldalának legkisebb mérete 120x175 mm, a leghosszabb kiterjedésbeli mérete 2400 mm lehet, illetve a három kiterjedésbeli összmérete (hosszúság + szélesség + magasság) nem haladhatja meg a 3000 mm-t. „Terjedelmes” többletszolgáltatással/kezeléssel adható fel az a postacsomag, amelynek három kiterjedésbeli mérete együttesen több 1800 mm-nél, de nem haladja meg a 3000 mm-t, vagy leghosszabb oldala 1000 mm-nél nagyobb, de nem haladja meg a 2400 mm-t. „Terjedelmes”-nek minősül továbbá a postacsomag, ha az alakja miatt az egységképzőben történő elhelyezéséből következően eltérő kezelést kíván (így különösen: kidomborodó, kilógó felületekkel határolt, elhelyezése kihasználatlanul maradó – üres – helykihasználást eredményez pl.: henger), vagy természetéből következően egyéb küldeménnyel nem rakható össze, elkülönített kezelést igényel (pl.: kerékpár, bútor, növény tartalmú). Amennyiben a terjedelmesként kezelt postacsomag leghosszabb oldalának mérete a 2000 mm-t meghaladja, a postacsomag feladásának lehetőségét csak az azt megelőzően lefolytatott egyeztetés eredményének függvényében és az ilyen postacsomag külön elektronikus feladójegyzékbe történő foglalása esetén biztosítja a Posta.

3.1. Raklapos küldemények (minden esetben egyeztetés szükséges, ajánlattétel formájában)
Maximális alapterület: 1600x1200mm
Maximális magasság: 1900mm
Maximális tömeg: 1000kg

4. Kézbesítés

A kézbesítés folyamata a választott kézbesítési mód alapján:
4.1. Házhoz kézbesítésnél: Az MPL a küldeményt két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a címzett részére. Amennyiben az első kézbesítési kísérlet nem vezetett eredményre, az MPL a küldemény érkezéséről és a kézbesítés megkísérléséről értesítőt hagy hátra. Ha a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, az MPL egyeztet a második kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel. Sikertelen egyeztetés esetén az MPL a következő munkanapon ismét megkísérli a küldemény kézbesítését. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén az MPL a címhelyen ismételten értesítőt hagy, melyen feltünteti azt a postahelyet, illetve őrzési időt, ahol és ameddig a jogosult átveheti a küldeményt.

4.2. Kézbesítés PostaPontra: A Postára(Postán maradóként) vagy Partner PostaPontracímzett küldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára vagy e-mail címére üzenetet küld a csomag hozzáférhetőségéről és az átvételi határidőről, mely 5 munkanap lehet. A Postán maradóként feladott küldemények átvétele a posták nyitvatartási idejében lehetséges. Több, mint 180 postánál- külön díj felszámítása nélkül – a hétvégi nyitvatartási rend miatt szombaton is átvehetők a pénteken 1 munkanapos időgaranciával feladott csomagok.

4.3. Kézbesítés Csomagautomatára: Csomagautomatára címzettküldemény esetén az MPL a címzett mobiltelefonjára és e-mail címére üzenetet küld a csomag érkezéséről és az átvételi határidőről, mely az üzenet kézbesítését követő 2 munkanap. A legtöbb automata a hét minden napján, 0-24 órában hozzáférhető. A csomag az üzenetben kapott azonosító kóddal, várakozás nélkül kivehető az automatából. Amennyiben a csomag árufizetés többletszolgáltatással került feladásra, a csomag átvételéhez a címzettnek az automatánál bankkártyával kell rendeznie az árufizetés összegét. A küldemény rekesze a fizetést követően nyílik. Ha a csomagot a 2 munkanapos határidő alatt nem vették át, a küldeményt az MPL beszállítja a postára. Ekkor a címzett SMS-ben és e-mail-ben újabb tájékoztatást kap arról, hogy csomagja mely postán került elhelyezésre és azt meddig veheti át (a feladó megjelölése szerint 5 munkanap áll rendelkezésére).

A címzett kérheti a csomag ismételt házhoz kézbesítését. Ezt az MPL díj ellenében látja el a sikertelen kézbesítési kísérlet miatt letétbe helyezett és a postán maradóra címzett küldemények vonatkozásában. Az MPL házhoz szállítás, postai átvétel és csomagautomatán történő átvétel esetén is biztosít bankkártyás utánvét-fizetési lehetőséget a címzettek részére. A szolgáltatás országos viszonylatban érhető el: Települések listája

5.1 Nyomkövetés: az MPL valós idejű információt ad a küldemény feladásáról, kézbesítéséről, kézbesíthetetlenségi okáról vagy letétbe helyezéséről. A szolgáltatás a Nyomkövetés oldalon vagy a Posta mobilapplikációban érhető el.

6.1. Ügyfélértesítések: A címzett e-mailben értesül a küldemény felvételéről. Kézbesítésre történő kiosztásról a házhoz kézbesítés estén e-mailben vagy sms-ben, fix ponti kézbesítés esetén sms-ben és e-mailben is kap értesítést a címzett. Amennyiben a címzett telefonszáma feltüntetésre került a címiraton, a kézbesítő telefonon egyeztet a kézbesítési kísérlet helyéről és idejéről a címzettel.

7.1. Üzleti ügyfélszolgálat: munkanapokon 08:00-17:00 között érhető el, telefonszám.: 06-1/767-8272; e-mail cím: uzleti.ugyfelszolgalat@posta.hu

Elállási jog/felmondási jog (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint):

Figyelem, az alábbiakban leírtak, csak a fogyasztókra vonatkoznak, melyek nem alkalmazhatóak, cégekre, közületekre, jogi személyekre, stb.
Az elállás/felmondási jog attól a naptól számított 14 naptári nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. 
Több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor az elállási/felmondási jogot attól a naptól „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.”
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon, Web áruházon keresztül vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: MIXVILL Kft. 4002 Debrecen,
Domokos Márton út 3.
Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási/felmondási nyilatkozat-mintát is. (2.sz melléklet)
Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát, a www.mixvill.hu oldalon, belépve a saját profiljába és a kívánt rendelés kiválasztása után, a „Rendelés visszavonása” ikonra kattintva.

Ön internetes oldalunkon is [www.mixvill.hu] kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek. Ezt a profiljában is látni fogja a rendelés állapotának mezőjében. Megjelenik egy „Visszavonási kérelem alatt”, majd elfogadás után a „Törölve” felírat. Letöltheti pdf formátumban, melyet ki is nyomtathat magának, valamint a online áruház webes felületéről, elektronikus úton elküldheti saját magának ill. az Eladónak is.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. Abban az esetben, ha Ön hibás terméket kapott és ezt a Mixvill Kft. központi telephelyére visszaküldte, továbbá a bevizsgálást követően a hiba bebizonyosodik, a visszaküldés díját a Mixvill Kft. Önnek visszautalja (vagy levásárolhatja).
Amennyiben Ön csereterméket kér, és ezt nem valamely fióküzletünkben teszi, hanem postai úton kéri, abban az esetben a cseretermék visszaszállítási díját Ön fizeti. A termék, központunkba való visszaérkezését követően, amennyiben a hiba bebizonyosodik, azaz a garanciális igénye valós, úgy a hibás terméket, cseréljük és postázzuk a csereterméket. Visszautaljuk (vagy levásárolhatja) az előzetesen megfizetett szállítási költséget, valamint a cseretermék Ön felé történő szállítási díját is a MIxvill Kft. állja.”

 

Ha üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetében a terméket a szerződés megkötésekor a fogyasztó otthonába szállították és a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel, úgy a terméket, a terméket saját költségünkön magunk fuvarozzuk vissza.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működéséhez szükséges használatot meghaladó, vagy nem rendeltetésszerű használat miatt következett be.

A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató

373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet

a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól

A Kormány

a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (1) bekezdés i) pontjában,

a 31. § tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (1) bekezdés e) pontjában,

a 32. § tekintetében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény hatálybalépésével összefüggő átmeneti és felhatalmazó rendelkezésekről szóló 2013. évi CLXXVII. törvény 66. § (1) bekezdés d) pontjában

kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 15. cikk (1) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, a következőket rendeli el:

I. FEJEZET

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1. Hatály

1. § (1) E rendeletben foglaltakat a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekre akkor kell alkalmazni, ha

a) a vállalkozás a fogyasztóval áru adásvételére szerződést köt, vagy arra kötelezettséget vállal - akkor is, ha későbbiekben előállítandó vagy gyártandó áru átruházása a szerződés tárgya -; vagy

b) a vállalkozás a fogyasztónak digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal,

és a fogyasztó kifizeti vagy vállalja, hogy kifizeti a vételárat.

(2) Az (1) bekezdés a) pontja szerinti szerződés esetén a II. Fejezet rendelkezései alkalmazandók az olyan digitális tartalomra vagy digitális szolgáltatásra is, amely digitális elemeket tartalmazó áru részét képezi, vagy azzal össze van kapcsolva, és amelyet az adásvételi szerződés értelmében az áruval együtt szolgáltatnak, függetlenül attól, hogy a digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást a vállalkozás vagy egy harmadik személy szolgáltatja. Kétség esetén vélelmezni kell, hogy az adásvételi szerződés a digitális tartalomra vagy a digitális szolgáltatásra is kiterjed.

(3) Az (1) bekezdés b) pontja szerinti szerződés esetén a III. Fejezet rendelkezéseit kell alkalmazni, ha

a) a vállalkozás digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, a fogyasztó pedig személyes adatokat szolgáltat, vagy ilyen adatok szolgáltatását vállalja a vállalkozás részére, kivéve, ha a fogyasztó által szolgáltatott személyes adatokat a vállalkozás kizárólag digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás biztosításának vagy a vállalkozásra vonatkozó jogi követelményeknek való megfelelés lehetővé tétele céljából kezeli, és a vállalkozás semmilyen más célból nem kezeli ezeket az adatokat;

b) a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a fogyasztó egyedi utasítása alapján fejlesztették ki, vagy erre a vállalkozás kötelezettséget vállalt;

c) ugyanazon vállalkozás a fogyasztó részére a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását más szolgáltatások vagy áruk nyújtása mellett, csomagban vállalja, kizárólag a szerződés digitálistartalom-szolgáltatást vagy digitálisszolgáltatás-nyújtást érintő elemeire; valamint

d) a fizikai adathordozót kizárólag az azon szolgáltatott digitális tartalom hordozójaként használják, azzal az eltéréssel, hogy a 17. § (1) és (2) bekezdése, valamint a 23. § rendelkezései helyett a Polgári Törvénykönyvnek a fogyasztói adásvételre vonatkozó szabályait kell alkalmazni.

2. § (1) E rendelet II. Fejezete nem alkalmazandó

a) olyan fizikai adathordozó esetén, amely kizárólag olyan digitális tartalom hordozására szolgál, amelyre a III. Fejezet rendelkezéseit kell alkalmazni;

b) a végrehajtási eljárás vagy más hatósági intézkedés alapján értékesített áru esetén.

(2) E rendelet III. Fejezete nem alkalmazandó

a) a digitális szolgáltatásoktól eltérő szolgáltatások nyújtására, függetlenül attól, hogy a vállalkozás digitális módon vagy eszközök segítségével nyújtja-e a szolgáltatást, illetve szállítja vagy juttatja-e azt el a fogyasztóhoz;

b) a számfüggetlen személyközi hírközlési szolgáltatások kivételével az elektronikus hírközlési szolgáltatásokra;

c) az egészségügyről szóló törvény szerinti egészségügyi ellátásra irányuló szerződésre;

d) a szerencsejáték szervezéséről szóló törvény szerinti szerencsejátékkal kapcsolatos szerződésre;

e) a pénzügyi szolgáltatással kapcsolatos szerződésre;

f) a vállalkozás által szabad és nyílt forráskódú licenc alapján kínált szoftverre, amelyért a fogyasztó nem fizet vételárat, és ahol a fogyasztó által szolgáltatott személyes adatokat a vállalkozás kizárólag az adott szoftver biztonságosságának, kompatibilitásának vagy interoperabilitásának javítása céljából kezeli;

g) digitálistartalom-szolgáltatásra, ahol a digitális tartalmat egy előadás vagy esemény részeként, nem jelátviteli technológiával juttatják el a nagyközönséghez, például a digitális filmvetítések esetében;

h) közigazgatási szerv által biztosított digitális tartalomra;

i) az olyan digitális tartalomra vagy digitális szolgáltatásra, amely digitális elemeket tartalmazó áru részét képezi, vagy azzal össze van kapcsolva, és amelyet az adásvételi szerződés értelmében az áruval együtt szolgáltatnak, függetlenül attól, hogy a digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást a vállalkozás vagy egy harmadik fél szolgáltatja.

(3) A 27. §-t nem kell alkalmazni, ha az elektronikus hírközlésről szóló törvény szerinti szolgáltatáscsomag - a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás mellett - legalább egy internet-hozzáférési szolgáltatást vagy egy nyilvánosan elérhető, számfüggő személyközi hírközlési szolgáltatást is tartalmaz.

(4) A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésekkel kapcsolatos személyes adatok kezelése tekintetében a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, 2016. április 27-i (EU) 2016/679 európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: általános adatvédelmi rendelet) rendelkezéseit kell alkalmazni.

3. § Semmis az a kikötés, amely az e rendeletben foglaltaktól a fogyasztó hátrányára tér el.

2. Értelmező rendelkezések

4. § E rendelet alkalmazásában

1. áru: ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó árut;

2. digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit;

3. digitális környezet: a fogyasztó által a digitális tartalomhoz vagy a digitális szolgáltatáshoz való hozzáféréshez vagy annak igénybevételéhez használt hardver, szoftver és hálózati kapcsolat;

4. digitális szolgáltatás:

a) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon, vagy azokhoz hozzáférjen; vagy

b) olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a fogyasztó és a szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót;

5. digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat;

6. fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó;

7. funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse;

8. gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel;

9. integrálás: a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a fogyasztó digitális környezetének különböző alkotóelemeivel való oly módon történő összekapcsolása és beillesztése, hogy a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás a szerződésszerű teljesítésre vonatkozó követelményeknek megfelelően használható legyen;

10. interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;

11. jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállal;

12. kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;

13. személyes adat: az általános adatvédelmi rendelet 4. cikk 1. pontjában meghatározott személyes adat;

14. tartósság: egy termék azon képessége, hogy megőrizze a megkövetelt funkcióit és teljesítményét szokásos használat mellett;

15. tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését;

16. térítésmentesen: az áru, digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tétele érdekében felmerült szükséges költségek - különösen a postaköltség, a szállítási költség, a munkaerőköltség vagy az anyagköltség - megfizetése nélkül;

17. vállalkozás: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott vállalkozás, ideértve azt a személyt is, aki a vállalkozás nevében vagy javára jár el;

18. vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért vagy a digitális szolgáltatás nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

3. A teljesítés szerződésszerűségének általános követelményei

5. § (1) A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az e rendeletben foglalt követelményeknek.

(2) Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

b) alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

c) rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és

d) biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

(3) Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - a (2) bekezdés szerinti követelmények teljesülése mellett - a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak

a) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

b) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;

c) rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és

d) meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

(4) A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a (3) bekezdés b) pontja szerinti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy

a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

c) a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

4. A Polgári Törvénykönyv alkalmazása

6. § E rendeletet a vállalkozás hibás teljesítése esetén a Polgári Törvénykönyvnek a hibás teljesítésre vonatkozó rendelkezéseivel együttesen kell alkalmazni.

7. § A vállalkozásnak a fogyasztóval szemben fennálló - hibás teljesítésből eredő - kötelezettségei nem érintik a vállalkozás azon jogát, hogy az értékesítési láncban őt megelőző, a hibáért felelős harmadik személyekkel szemben visszkereseti igényt érvényesítsen a közöttük létrejött megállapodás, illetve a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

II. FEJEZET

AZ ÁRUK ADÁSVÉTELÉRE IRÁNYULÓ SZERZŐDÉSEK KÜLÖNÖS SZABÁLYAI

5. A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális elemeket tartalmazó áru esetén

8. § (1) Digitális elemeket tartalmazó áru esetében a vállalkozásnak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.

(2) A vállalkozásnak az (1) bekezdés szerinti frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés

a) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek típusa és célja, valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által észszerűen elvárható; vagy

b) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor a 10. § szerinti

időszakon keresztül kell biztosítania.

(3) Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül az (1) és (2) bekezdésnek megfelelően rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a vállalkozás nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

a) a vállalkozás tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a vállalkozás által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.

(4) Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér az (1) és (2) bekezdésben vagy az 5. § (3) bekezdésében meghatározott követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

6. Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése

9. § (1) A vállalkozás hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

(2) Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

10. § Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

11. § (1) Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.

(2) Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a 10. § szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.

7. A kellékszavatossági igények sajátos szabályai áru adásvétele esetén

12. § (1) A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

(2) A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a 13. § (3) bekezdésében meghatározott feltételeket, vagy az (1) bekezdés szerint megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

d) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

(3) Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

(4) A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

13. § (1) Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

(2) A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

(3) A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

14. § Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

15. § (1) A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

(2) Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

(3) Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy - a (2) bekezdés szerint - az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

8. A jótállási igények sajátos szabályai áru adásvétele esetén

16. § (1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.

(2) Ha a gyártó meghatározott áru tekintetében meghatározott időtartamra a tartósságra vonatkozó jótállást nyújt, a fogyasztó közvetlenül a gyártótól követelheti a tartósságra vonatkozó jótállás teljes időtartama alatt, hogy az áru hibáját javítsa ki, vagy az árut cserélje ki, a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályok szerint. A gyártó a fogyasztónak a tartósságra vonatkozó jótállási nyilatkozatban az e §-ban, illetve a vonatkozó jogszabályi rendelkezésekben foglaltaknál kedvezőbb feltételeket is biztosíthat.

(3) Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

(4) A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

a) az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

b) a jótállásra kötelezett nevét és címét;

c) a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;

d) azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik és

e) a jótállás feltételeit.

(5) A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

(6) A jótállási kötelezettséget nem érinti, ha a (4)-(5) bekezdés szerinti bármely feltétel nem teljesül.

III. FEJEZET

A DIGITÁLIS TARTALOM SZOLGÁLTATÁSÁRA ÉS A DIGITÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK NYÚJTÁSÁRA IRÁNYULÓ SZERZŐDÉSEK KÜLÖNÖS SZABÁLYAI

9. A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén

17. § (1) A vállalkozás a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a fogyasztónak szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában a vállalkozás a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a fogyasztónak a digitális tartalmat vagy nyújtja a digitális szolgáltatást, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban.

(2) Az (1) bekezdés szerinti szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha

a) a digitális tartalom vagy - az ahhoz való hozzáféréshez szükséges vagy annak letöltésére alkalmas - bármely megoldás a fogyasztóhoz, illetve a fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszközre került; vagy

b) a digitális szolgáltatás hozzáférhetővé vált a fogyasztó számára, illetve hozzáférhetővé vált a fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszköz részére.

(3) Digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén a vállalkozásnak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint megkapja azokat.

(4) A vállalkozás a (3) bekezdés szerinti frissítés elérhetővé tételét

a) a digitális tartalom szolgáltatásának vagy digitális szolgáltatás nyújtásának a szerződés szerinti időtartama alatt biztosítja, ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik; vagy

b) a fogyasztó által észszerűen elvárható ideig biztosítja, figyelembe véve a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás típusát, célját, a szerződéskötés körülményeit és a szerződés rendelkezéseit, valamint az érintett felek irányadó szokásait és gyakorlatait, ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik.

(5) Ha a szerződés alapján a digitális tartalom szolgáltatása, illetve a digitális szolgáltatás nyújtása meghatározott időtartamon keresztül folyamatosan történik, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében a teljesítés szerződésszerűségét a szerződés teljes időtartama alatt biztosítani kell.

18. § (1) Ha a fogyasztó nem telepíti észszerű határidőn belül a vállalkozás által rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a vállalkozás nem felel a szolgáltatás hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

a) a vállalkozás tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a vállalkozás által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.

(2) Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás valamely konkrét tulajdonsága eltér az 5. § (3) bekezdésében vagy a 17. § (3) és (4) bekezdésében meghatározott követelményektől, és a szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

10. A digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés hibás teljesítése

19. § A vállalkozás hibásan teljesít, ha a digitálistartalom-szolgáltatás vagy a digitálisszolgáltatás-nyújtás hibája a fogyasztó digitális környezetébe való szakszerűtlen integrálásából fakad, feltéve, hogy

a) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás integrálását a vállalkozás végezte el, vagy az integrálást a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték; vagy

b) a digitális tartalmat, illetve a digitális szolgáltatást a fogyasztónak kell integrálnia, és a szakszerűtlen integrálást a vállalkozás által rendelkezésre bocsátott integrálási utasítások hiányosságai okozták.

20. § (1) Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik, a vállalkozás azért a hibáért felel - ideértve a szerződésszerűség fenntartásához szükséges frissítéseket és biztonsági frissítéseket is -, amely a digitális tartalom szolgáltatása vagy a digitális szolgáltatás nyújtása esetén a teljesítés időpontjában fennáll.

(2) Ha a szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel a digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibáért, amennyiben a hiba a szerződésben meghatározott időtartam alatt következik be, vagy válik felismerhetővé.

21. § (1) A 17. § (1) és (2) bekezdésében foglalt kötelezettség elmulasztásáért a vállalkozás felel.

(2) A vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására a 17. § (1) és (2) bekezdésével összhangban került sor.

(3) Ha a szerződés egyszeri szolgáltatásról vagy egyedi szolgáltatási cselekmények sorozatáról rendelkezik - az (5) bekezdés szerinti kivétellel -, az ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a teljesítés időpontjától számított egy éven belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.

(4) Ha a szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik - az (5) bekezdés szerinti kivétellel -, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában szerződésszerű volt.

(5) Nem teljesít hibásan a vállalkozás, ha bizonyítja, hogy a fogyasztó digitális környezete nem kompatibilis a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki követelményeivel, és erről a szerződés megkötését megelőzően világos és közérthető módon tájékoztatta a fogyasztót.

(6) A fogyasztó köteles együttműködni a vállalkozással annak érdekében, hogy a vállalkozás - a műszaki szempontból rendelkezésére álló és a fogyasztó számára a legkisebb beavatkozást igénylő eszközök alkalmazásával - meggyőződhessen arról, hogy a hiba oka a fogyasztó digitális környezete.

(7) Ha a fogyasztó nem tesz eleget a (6) bekezdés szerinti együttműködési kötelezettségének, miután a vállalkozás e kötelezettségről a szerződéskötést megelőzően világosan és érthető módon tájékoztatta, a fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy

a) a (3) bekezdés szerinti szerződés esetén a teljesítést követő egy éven belül felismert hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, vagy

b) a (4) bekezdés szerinti szerződés esetén a szerződés szerinti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás, a szolgáltatás szerződés szerinti teljesítésének időszakában nem volt szerződésszerű.

11. A kellékszavatossági igények sajátos szabályai digitális tartalom szolgáltatása vagy digitális szolgáltatás nyújtása esetén

22. § (1) A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha

a) a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a vállalkozásnak aránytalan többletköltséget eredményezne;

b) a vállalkozás a (2) bekezdés szerinti kötelezettségének nem tett eleget;

c) ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

d) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

e) a vállalkozás nem vállalta a szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.

(2) A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a vállalkozás - a fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel - köteles a teljesítést a hiba fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.

(3) A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően a vállalkozás megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.

(4) Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.

(5) Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a szolgáltatás nem volt szerződésszerű.

(6) Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

(7) Ha a vállalkozás digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, a fogyasztó pedig kizárólag személyes adatokat szolgáltat, vagy ilyen adatok szolgáltatását vállalja a vállalkozás részére, a fogyasztó jelentéktelen hiba fennállása esetén is jogosult a szerződést megszüntetni, azonban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását nem igényelheti.

(8) A fogyasztó szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

23. § (1) Ha a vállalkozás a 17. § (1) és (2) bekezdése szerinti kötelezettségének nem tesz eleget, a fogyasztó köteles a vállalkozást felhívni a teljesítésre. Ha a fogyasztó felhívása ellenére a vállalkozás a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás késedelem nélküli vagy a felek által elfogadott póthatáridőn belüli szolgáltatását vagy nyújtását elmulasztja, a fogyasztó megszüntetheti a szerződést.

(2) A fogyasztó a vállalkozás teljesítésre való felhívása nélkül megszüntetheti a szerződést, ha

a) a vállalkozás a digitális tartalom szolgáltatását vagy a digitális szolgáltatás nyújtását nem vállalta, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy nem fogja szolgáltatni a digitális tartalmat, illetve nem fogja nyújtani a digitális szolgáltatást; vagy

b) a felek megállapodása alapján vagy a szerződéskötés körülményeiből nyilvánvaló, hogy a fogyasztó számára elengedhetetlen a meghatározott időpontban történő teljesítés, és a vállalkozás ezt elmulasztja.

(3) Ha a fogyasztó az (1) vagy (2) bekezdés szerint szünteti meg a szerződést, a 22. § (8) bekezdését és a 24-26. § rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.

12. A vállalkozás kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén

24. § (1) A szerződés megszüntetése esetén a vállalkozás köteles visszatéríteni a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.

(2) Ha a fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét.

(3) A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(4) A visszatérítéssel kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.

25. § (1) A vállalkozás a fogyasztó személyes adatait az általános adatvédelmi rendelet előírásainak megfelelően köteles kezelni.

(2) A vállalkozás köteles tartózkodni a fogyasztó által a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás használata során szolgáltatott vagy létrehozott bármely, a fogyasztóra vonatkozó személyes adatnak nem minősülő tartalom felhasználásától, kivéve, ha az ilyen tartalom

a) a vállalkozás által szolgáltatott digitális tartalom vagy nyújtott digitális szolgáltatás keretein kívül nem használható;

b) kizárólag a fogyasztónak a vállalkozás által biztosított digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás felhasználása során végzett tevékenységére vonatkozik, és ezen adatkezelés szükséges a szolgáltatás nyújtásához, vagy ahhoz a fogyasztó az általános adatvédelmi rendeletnek megfelelően hozzájárult, vagy a fogyasztó tevékenységére vonatkozó adatot a vállalkozás automatikusan és haladéktalanul összesítéssel vagy más visszafordíthatatlan módon anonimizálja;

c) a vállalkozás által más adatokkal összevonásra került, és nem lehet, vagy csak aránytalan erőfeszítéssel lehetne azt szétválasztani; vagy

d) a fogyasztó által más személyekkel közösen került előállításra, és azt más fogyasztók továbbra is használhatják.

(3) A (2) bekezdés a)b) vagy c) pontjában foglaltak kivételével a vállalkozás a fogyasztó kérésére a fogyasztó rendelkezésére bocsát minden olyan, a személyes adatoktól eltérő tartalmat, amelyet a fogyasztó a vállalkozás által biztosított digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás használata során szolgáltatott vagy hozott létre.

(4) A fogyasztó jogosult a digitális tartalmakat térítésmentesen, korlátozásmentesen, észszerű időn belül, általánosan használt és számítástechnikai úton beolvasható adatformátumban lehívni.

(5) A szerződés megszüntetése esetén a vállalkozás megakadályozhatja, hogy a fogyasztó tovább használja a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást, így különösen - a (3) bekezdés sérelme nélkül - a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a fogyasztó számára hozzáférhetetlenné teheti, vagy letilthatja a fogyasztó felhasználói fiókját. A fiók letiltása nem érinti a fogyasztó azon általános adatvédelmi rendelet 15. cikk (3) bekezdése szerinti jogát, hogy saját személyes adatának minősülő tartalomról másolatot kérjen a vállalkozástól, amelynek erre észszerű időn belül lehetőséget kell biztosítania a fogyasztó részére.

13. A fogyasztó kötelezettségei a szerződés megszüntetése esetén

26. § (1) A szerződés megszüntetése esetén a fogyasztó tartózkodik a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás használatától és ezek elérhetővé tételétől harmadik személy számára.

(2) Ha a digitális tartalom szolgáltatása fizikai adathordozón történt, a fogyasztó a vállalkozásnak a megszüntetésről való tudomásszerzéstől számított tizennégy napon belül közölt kérésére, a vállalkozás költségére köteles a fizikai adathordozót késedelem nélkül visszaszolgáltatni.

(3) A fogyasztó a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a szerződés megszüntetését megelőző időszakra vonatkozó használatáért a szerződésszerűen teljesített szolgáltatással arányos díjat köteles fizetni.

14. A digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás módosítása

27. § (1) Ha a szerződés arról rendelkezik, hogy a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására vagy hozzáférhetővé tételére a szerződésben meghatározott időtartam alatt kerül sor, a vállalkozás akkor módosíthatja a digitális tartalmat vagy szolgáltatást a szerződésszerű teljesítés e rendelet szerinti követelményeit meghaladóan, ha

a) ez a szerződés megfelelő indokot is megjelölő rendelkezésén alapul;

b) a módosítással kapcsolatban a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli;

c) a fogyasztót világos és közérthető módon tájékoztatták a módosításról; és

d) a (2) bekezdés szerinti esetben a módosítást megelőzően a vállalkozás észszerű időben, tartós adathordozón tájékoztatja a fogyasztót a módosítás jellemzőiről és idejéről, a (2) bekezdés szerinti megszüntetési jog gyakorlásának lehetőségéről, valamint arról, ha a fogyasztónak lehetősége van a (4) bekezdés szerint a módosítás mellőzését kérni.

(2) A fogyasztó jogosult az (1) bekezdés d) pontja szerinti tájékoztatás kézhezvételétől vagy a szerződés módosításától számított harminc napon belül a szerződést díjmentesen megszüntetni, ha a szerződés megváltozott feltételekkel történő teljesítése hátrányosan érinti a digitális tartalomhoz vagy a digitális szolgáltatáshoz való hozzáférését, illetve annak használatát, kivéve, ha a módosítás hátrányos hatása csekély mértékű.

(3) Ha a fogyasztó a (2) bekezdés szerint megszünteti a szerződést, a 22. § (8) bekezdését és a 24-26. § rendelkezéseit megfelelően alkalmazni kell.

(4) A (2) és (3) bekezdés nem alkalmazható, ha a vállalkozás biztosítja a fogyasztó számára, hogy többletköltség nélkül megtartsa a módosítás nélküli digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást, feltéve, hogy a teljesítés a módosítás nélkül is szerződésszerű marad.

IV. FEJEZET

ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

28. § (1) Ez a rendelet - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a kihirdetését követő napon lép hatályba.

(2) Az 1-27. §, a 29. §, a 31. § (2) és (3) bekezdése és a 32. § 2022. január 1. napján lép hatályba.

29. § (1) E rendelet rendelkezéseit - a (2) bekezdésben foglalt kivétellel - a hatálybalépését követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

(2) E rendelet rendelkezéseit - a 7. § és 27. § kivételével - a 2022. január 1. napját követően szolgáltatott digitális tartalomra vagy nyújtott digitális szolgáltatásra akkor is alkalmazni kell, ha a szerződés megkötésére 2022. január 1. napja előtt került sor.

30. § Ez a rendelet

1. a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések egyes vonatkozásairól szóló, 2019. május 20-i (EU) 2019/770 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek, valamint

2. az áruk adásvételére irányuló szerződések egyes vonatkozásairól, az (EU) 2017/2394 rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról, valamint az 1999/44/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló, 2019. május 20-i (EU) 2019/771 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek

való megfelelést szolgálja.

31. § (1) * 

(2)-(3) * 

32. § * 

 A 373/2021. (VI. 30.) számú kormány rendelet IDE KATTINTVA letölthető.

3. Szavatossági igény bejelentésének módja

1. Személyes bejelentés
A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónáltónál (4002 Debrecen,
Domokos Márton út 3.). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
- a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

2. Írásban történő bejelentés
A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (postacím: 4002 Debrecen,
Domokos Márton út 3.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (Szolgáltató email címe: vevoszolgalat@mixvill.hu).A levélnek tartalmaznia kell:
- a vásárló nevét, címét,
- a termék megnevezését, vételárát,
- a vásárlás időpontját,
- a hiba bejelentésének időpontját,
- a hiba leírását,
- a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt.

A Szolgáltató az általa értékesített ÚJ termékekre vonatkozó igényérvényesítési jogszabályok:
- a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény,
- Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) számú Kormányrendelet,
-A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet.

Fontos, hogy a megrendelt termék átvételekor, de legkésőbb az átvételt követő munkanapon belül- ez esetben a megadott email címre küldi meg az Eladó a bizonylatot) kapott ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot őrizze meg a szavatossági jogok érvényesítéséhez.

Amennyiben a fennálló jogvita, panasz nem vagy nem a Vevő igényének megfelelően rendeződött, úgy további panaszával a Vevő fordulhat:
- vagy a lakóhely szerinti hivatalhoz. Az alábbi kormányzati weboldalon találjuk az illetékes kormányhivatalok elérhetőségeit.
- vagy a Vállalkozás székhelye szerint illetékes Békéltető Testület Békéltető Testülethez fordulhat, melynek elérhetőségei:
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
E-mail cím: info@hbkik.hu;

- vagy az Európai Bizottság az 524/2013/EU rendelettel összhangban egy interaktív weboldalt (online vitarendezési platform) hozott létre az online ügyletekkel kapcsolatos jogviták bírósági eljáráson kívül rendezésére. Az Európai Bizottság online vitarendezési platformját a következő linkre kattintva érheted el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

A Vevő jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelésének bíróság előtti jogérvényesítésére a Polgári Törvénykönyv és a Polgári perrendtartás szabályai szerint.

Jogi Nyilatkozat:

1. A személyes adatok kezeléséhez történő hozzájárulás:
Tájékoztatjuk, hogy a hírlevélre történő feliratkozást egyben hozzájárulásnak tekintjük személyes adatai kezeléshez, az adatkezeléssel kapcsolatban további információt a www.mixvill.hu weboldalon, az Adatkezelési Tájékoztató menüpontban kaphat.

2. A Vevő és a Szolgáltató közötti jogviszonyra a magyar jog irányadó. A Vevő és Szolgáltató között jelen ÁSZF körében létrejött szerződésekből eredő jogviták tekintetében felek kikötik a Debreceni Járásbíróság, illetve Debreceni Törvényszék kizárólagos illetékességét.

3. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapunkon megjelenő adatok, dokumentumok, információk, képek, ábrák, írások, és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.

4. Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapon megjelent egyes képek esetenként csupán illusztrációk, - ezt az adott kép mellett „A kép illusztráció” szöveggel jelezzük. Kérjük, hogy a termék megrendelésekor legyen figyelemmel arra, ha a készülék valós képe nem a weboldalon megjelent kép, mert ebben az esetben az átvételt követően erre vonatkozó panaszt nem áll módunkban elfogadni.

5. Kérjük, vegye figyelembe, hogy a honlapon feltüntetésre kerülő, a termékre vonatkozó műszaki adatok, a termékleírás, specifikációk, így a tartozékok megjelölése csupán tájékoztató jellegű információ, mely adatokat a beszállítóink bocsátanak rendelkezésünkre. Így ezen információk megfelelőségéért, teljességéért felelősséget nem vállalunk!

A Szolgáltató kizárólag a megrendelést visszaigazoló e-mailben visszaigazolt árért és árumennyiségért vállal felelősséget, a fentiek szerinti esetleges hibás kiírások esetén a Szolgáltató nem köteles a hibás kiírásnak megfelelően teljesíteni a megrendelést.

6. A weboldal tartalmaz olyan linkeket, melyek más szolgáltatók oldalaira vezetnek át. Ezek további szolgáltatók tevékenységéért, megjelenített információiért Szolgáltató nem vállal felelősséget, a Vásárló ezen oldalakat saját felelősségére használja.

7. Az általános szerződési feltételek megváltoztatására Szolgáltató egyoldalúan jogosult, a megváltoztatott ÁSZF a weboldalon történő közzététellel lép hatályba.

Panaszkezelés

A MIXVILL Kft. elkötelezett a tevékenységével kapcsolatban felmerülő, vagy személyével összefüggő jogellenes, vagy annak vélt cselekmények és mulasztások, illetve visszaélések megelőzése, illetve megfelelő kezelése iránt. A Panasztörvény követelményeinek megfelelően kialakított belső visszaélés-bejelentési rendszerben a jogszabályban meghatározott jogviszonyban álló személyek (foglalkoztatottak) köre jogosult bejelentést tenni online bejelentő felületen az alábbi rendszerben: www.panaszrendszer.hu

Bővebb információt talál IDE KATTINTVA!

 

Mellékletek:

1.sz. Melléklet:

ADATVÉDELMI és ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ megtekinthető IDE kattintva.

 

2. sz. melléklet

Elállási/Felmondási nyilatkozat

LETÖLTÉS

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: MIXVILL Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
4002 Debrecen,
Domokos Márton út 3.

e-mail cím: vevoszolgalat@mixvill.hu

Alulírott:     …………………….  ( név) ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:……………………………………….. (megrendelés száma)
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:  .............................
A fogyasztó(k) neve:…………………………...
A fogyasztó(k) címe:………………………………….

A szolgáltató tájékoztatója:
Ön internetes oldalunkon is [www.mixvill.hu] kitöltheti az elállási/felmondási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási/felmondási szándékát egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. Ha Ön emellett dönt, az elállás/felmondás megérkezését tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek.”vagy több tételből vagy darabból álló termék szolgáltatásakor: „amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó tételt vagy darabot átveszi.
Az elállás/felmondási jog attól a naptól számított 14 naptári nap elteltével jár le, amelyen Ön vagy az Ön által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
Ön köteles számunkra vagy .……………... [illessze be a termék átvételére Ön által feljogosított személy nevét és postai címét, ha van ilyen személy] számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 naptári napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 naptári napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a vevő viseli.
Ha üzlethelyiségen kívül kötött szerződés esetében a terméket a szerződés megkötésekor a fogyasztó otthonába fuvarozták és a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel: A terméket saját költségünkön magunk fuvarozzuk vissza.
A termék visszaküldésének közvetlen költségei a vevőt terhelik. 
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt......................................................